Stolo - et vakkert eventyr

Vanskelighetsgrad: Middels

Varighet vanlig gange: 2 timers gange

Start fra: Notvann camping

Stollo er en skjult perle som ligger bortgjemt blant alpine topper i fin fottursavstand fra Notvann camping. Svært få vet om dette vannet.

Noe av det som gjør Stollo så spektakulært er kombinasjonen av alpine topper og villmark, som gir deg en følelse av å være langt unna allfarvei. Eventyrområdet er en yndet favoritt av lokale, og har lenge vært holdt litt hemmelig. Absolutt vært et besøk!

Du finner frem til Stollo ved å starte ut fra Notvann camping. Du følger en godt synlig sti sørøstover. Stien går gjennom furuskogen med flatt terreng, etter hvert får du stigning opp mot elva som kommer fra Krokvannet. Elva krysses og turen går videre oppover bergrabbene. Etter en stund flater det ut og du får en lett tur videre innover til Krokvannet først følge beskrevet rute til Krokvannet, før du følger stien som følger sør-øst siden av vannet. Når du har gått forbi Krokvannet, følger du stien i samme retning i ca. 1 kilometer. Ved nordsiden av vannet er det en fin bålplass hvor du kan slappe av og nyte den storslåtte naturen, veldig ofte helt alene.

Retur er samme vei tilbake.

• Ta kontakt med resepsjonen for å få kart.

Se også turbeskrivelsen : Fottur til Stolo, kanskje den vakreste plassen i Nord-Salten!